Mevcut Durum Analizi (Gap Analizi)

Denetim sürecine başlamadan evvel, pek çok kuruluş gap analizi yaptırarak, standart ya da sisteme uygunluk anlamında yönetimlerinin nasıl bir konumda olduğunu anlamak ve gerekmesi halinde de ne gibi bir çözüm faaliyetinin gerçekleştirilmesi gerektiğini öğrenmek ister.

International Register of Certified Assessors (IRCA) mensubu denetçilerimiz tarafından gerçekleştirilen bir LRQA gap analizi, yönetim sisteminizin bir standart ya da sistemin tüm gerekliliklerini nasıl karşıladığını ya da nasıl karşılamayı planladığını değerlendirme altına alır. Denetçimiz sisteminizdeki boşlukları raporlayacak ve bu boşlukların kapatılması adına neler yapılması gerektiğini belirleyecektir. Bu analiz, size siteminizle ilgili ya da denetim sürecine dair sahip olduğunuz herhangi bir endişeyi dile getirme fırsatı vermektedir

Gap analizinin faydaları

  • Süreçlerinize dair risklerin tespit edilmesi.
  • Kuruluşunuzu denetlenebilir seviyeye getirebilmek adına nelerin gerekeceğinin ortaya çıkarılması
  • Bir zaman çizelgesinin oluşturulması ve maliyetin hesaplanması.
Belgelendirme, doğrulama ya da değerlendirme öncesi bir gap analizi yaptırmaya karar vermek size yönetim sisteminizdeki zaafları göstereceğinden, denetçiye de belgelendirme denetimi için gerçekçi zamanlamalar tayin etmek konusunda yardımcı olacağından akıllıca bir yatırım olabilir. Gap analizinin herhangi bir majör uygunsuzluk göstermesi halinde belgelendirme denetimine geçmeden önce arada takviye ve olgunlaşma için yeterince süre bırakmanız önem taşımaktadır. Analiz uygun olup olmadığınızın detaylarından çok ilgili gerekliliklerin yorumlanması ve uygulanması üzerine odaklanacaktır.